Les médias en Corée du Sud : un paysage très spécifique
Libéralisés il y a presque 30 ans, les médias sud-coréens restent marqués par l’opposition à la Corée du Nord et dominés par les chaebols, composant un paysage singulier.
Passionate about creative and digital innovation, branding and intercultural communication, Jennifer is a multidisciplinary executive with proven experience in analyzing and leveraging market opportunities within a variety of organizational structures.
She is currently leading the business development of aveni, a provider of metallization technologies. Prior to aveni, Jennifer spent two years in Seoul where she held the role of trade advisor at the French Trade Commission, the national agency supporting the development of French businesses in South Korea. She also spent time in Shanghai bringing her expertise to SIP, a project management firm, where she directed the French & Italian Business Unit.
Jennifer has also previously overseen business development for the French National Audiovisual Institute (INA) and Youscribe, a digital publishing platform.
She holds an engineering degree from the Higher Institute for Electronics and Digital Training (ISEN) and a Master in Visual and Digital Media from IE Business School.
Libéralisés il y a presque 30 ans, les médias sud-coréens restent marqués par l’opposition à la Corée du Nord et dominés par les chaebols, composant un paysage singulier.
De la propagande au Lion d’or de Venise, l’industrie du film en Corée du Sud a connu un destin singulier. Elle est aujourd’hui l’une des rares à résister à Hollywood sur son propre marché.
La K-pop déborde aujourd'hui largement les frontières de la Corée du Sud. Retour sur ce genre musical au service du soft power coréen.
Les séries TV coréennes sont un véritable succès partout en Asie. Véhiculant valeurs et traditions du pays, ces « dramas » sont un avantage fort pour la promotion du pays hors de ses frontières.